REBRAIN GREECE: ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Το υποέργο αφορά στη δημιουργία «Ακαδημίας Δεξιοτήτων» στην ΠΔΕ, συστήματος διαχείρισης μάθησης και εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατάρτισης, καθώς και τη δημιουργία προγραμμάτων κατάρτισης και πρωτοβουλιών και την ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης σε ευρύ και γεωγραφικά κατανεμημένο σε όλη τη περιφέρεια πληθυσμό, για εκπαίδευση ενηλίκων με σύστημα ψηφιακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η εκπαίδευση και η κατάρτιση αντανακλούν την κοινωνία. Συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση ανθρώπινου κεφαλαίου. Προσαρμοσμένοι στις ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες, με την μεγάλη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών τόσο στη προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή, αλλά και με τη ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών στον ορίζοντα, η απόκτηση ή η βελτίωση των γνώσεων, των εμπειριών των ειδικών δεξιοτήτων που προκύπτουν από την 4η Βιομηχανική Επανάσταση καθώς και των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι άκρως απαραίτητη όχι μόνο στην εργασία, αλλά και στην προσωπική και δημόσια ζωή του ατόμου.

Η δημιουργία Ακαδημίας Δεξιοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, και η υλοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών κατάρτισης καθώς και η ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης σε ευρύ και γεωγραφικά κατανεμημένο σε όλη τη περιφέρεια πληθυσμό, αξιοποιεί την τεχνογνωσία του ΕΑΠ σε θέματα ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία υλοποιεί εξ ορισμού τη δέσμευση ενός σύγχρονου κοινωνικού κράτους για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Οι στόχοι θα πραγματοποιηθούν με μια σειρά από δραστηριότητες οι οποίες θα περιλαμβάνουν:

  • Την απόκτηση τεχνογνωσίας για τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και υλοποίηση πολιτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την απόκτηση τεχνογνωσίας σε θέματα χάραξης αναπτυξιακής στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων του ReBrain
  • Τη δημιουργία κατάλληλων, στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων μετά από απεικόνιση των υφιστάμενων αλλά και μελλοντικών αναγκών ανά θεματική και ανά γεωγραφική περιοχή, με έμφαση στα μαθησιακά αποτελέσματα
  • Την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω τεχνικών όπως MOOC, και μεικτών μοντέλων μάθησης (εξ αποστάσεως και υβριδικών) 
  • Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των εκπαιδευόμενων, αλλά και την πιστοποίηση γνώσεων σε συνεργασία με τους ενδεδειγμένους εθνικούς και διεθνείς φορείς.
  • Ενίσχυση των δικτυώσεων και των συνεργασιών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και φορέων μεταξύ τους αλλά και με κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς 
  • Τα προτεινόμενα εξ αποστάσεως προγράμματα δεξιοτήτων θα προσελκύσουν σημαντικό αριθμό και γυναικών, ιδίως από περιοχές της περιφέρειας όπου οι γυναίκες δεν έχουν ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε συμβατικές μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης, δεδομένου ότι οι γυναίκες ξοδεύουν περισσότερο χρόνο από ό,τι οι άνδρες σε μη αμειβόμενη οικιακή εργασία και σε οικογενειακή φροντίδα.

Τα προγράμματα θα υλοποιηθούν από αναδόχους φορείς εκπαίδευσης και ιδιωτικές επιχειρήσεις (ΑΕΙ και ιδιώτες) μετά από πρόσκληση/ανάθεση με διαδικασία open calls (cascading funding mechanism). 

Η υλοποίηση αφορά: 

  • τη δημιουργία Συστήματος διαχείρισης μάθησης για ψηφιακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την υποστήριξη μαζικών ανοικτών μαθημάτων
  • Την Διαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού για εκπαιδευτική και τεχνική καταλληλότητα
  • Τη δημιουργία μηχανισμού πιστοποίησης προγραμμάτων κατάρτισης
  • Τη Δημιουργία υποσυστήματος αξιολόγησης & υποστήριξης εκπαιδευομένων και το υποσύστημα καθοδήγησης εκπαιδευομένων.
  • Τη προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού τρίτων
  • Τη δημιουργία πρωτοτύπου εκπαιδευτικού υλικού κατάρτισης σε πολλές σημαντικές επιστημονικές κατηγορίες που σχετίζονται με τη 4η βιομηχανική επανάσταση, που θα συμπεριλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα που θα αποσαφηνιστεί από την αξιολόγηση του μηχανισμού διάγνωσης της αγοράς (π.χ. ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, τεχνολογίες στον αγροτικό τομέα, κ.α.)
  • Τη δημιουργία οριζόντιων στοχευμένων πιλοτικών προγραμμάτων κατάρτισης για απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων με βάση το DigComp, καθώς και εφαρμογής αυτό-αξιολόγησης δεξιοτήτων και τη δημιουργία προγράμματος κατάρτισης για απόκτηση δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας με βάση το EntreComp, καθώς και εφαρμογής αυτό-αξιολόγησης δεξιοτήτων
  • Την διοργάνωση διαγωνισμού social hackathon σε επίπεδο ΠΔΕ, οι συμμετέχοντες στον οποίο θα έχουν την δυνατότητα να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες που απέκτησαν από τη συμμετοχή τους στην κατάρτιση για να επιλύσουν προβλήματα που άπτονται της κυκλικής οικονομίας και των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης (ΣΒΑ)
  • Την δημιουργία αποθετηρίου σχετικών ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων 


ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Π3.1: Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα εκπαίδευσης και παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Π3.2: Σχεδιασμός και δημιουργία Προγραμμάτων Κατάρτισης και δημιουργία οριζόντιων πιλοτικών προγραμμάτων 

Π3.3: Προκήρυξη για ανάπτυξη προγραμμάτων κατάρτισης από εκπαιδευτικούς φορείς: Open Call για courses κατάρτισης. Το παραδοτέο 3.3 υλοποιείται σε ποσοστό 100% μέσω ανοιχτών διαγωνισμών/ανάθεσης σε εξωτερικούς αναδόχους, στο τομέα ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού (άλλα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, ιδιώτες παραγωγοί και ιδιωτικές επιχειρήσεις)